כיצד לבטל פערים בין הארובה לצפחה

אין ספק, בעלי בתים רבים עם חימום תנור מתמודדים עם בעיה כזו כמו מי גשמים שדולפים לאורך הקירות החיצוניים של צינור לבנים, דרך הגג ועליית הגג, עד לתקרת הבית.

במיוחד בגשם חזק. לא משנה כמה חזק אתה מתאים את יריעות המתכת לצינור, מים עדיין נוטפים החוצה. וזה מאוד לא בטוח לא להקציף פער כזה עם קצף הרכבה רגיל, אפילו עם צינור לבנים עבה. אבל לא ראיתי ולא מצאתי קצף חסין אש בחנויות, לא משנה כמה חיפשתי... ולא ידוע אם דבר כזה בכלל קיים בטבע!

לאחר שחשבתי מעט, נזכרתי בכל החומרים הלא דליקים בזכרוני, בחרתי בבד אסבסט ובדבק אריחים על בסיס צמנט עמיד בחום. בד אסבסט לא נשרף, פטריות ועובש לא נדבקים אליו, הוא לא נתון להירקב... באופן כללי לא מצאתי חסרונות של בד אסבסט במיוחד למטרה זו. ודבק אריחים עמיד בחום, בניגוד למלט טהור, לא ייסדק ויתפורר בגלל שינויי טמפרטורה ותנאי מזג האוויר.

יצטרך

  • בד אסבסט מחוספס ועבה (בדרך כלל משתמשים בו בעבודות ריתוך גז-חשמלי כהגנה מפני ניצוצות).
  • מספריים.
  • דבק אריחים על בסיס צמנט (1 שקית של שני קילוגרם).
  • מים.
  • דלי לפתרון.

אנחנו מחסלים את הפער במו ידינו

ראשית, נכין פתרון בדלי. יוצקים קילוגרם דבק (חצי חבילה) לדלי ומדללים אותו במים עד לקבלת תערובת חלקה. התמיסה חייבת להיות נוזלית. העקביות היא בערך כמו קפיר, משהו כזה.

ככלל, התמיסה חייבת להיות מסוגלת להרוות את בד האסבסט הטבול בו. אם מילאתם יתר על המידה את המים והתמיסה התבררה כנוזלית מדי, הוסיפו עוד דבק. ובשום פנים ואופן לא להוסיף חול! לא גרם! אחרת, התמיסה הקפואה תישטף בגשם. טיט דביק צמנט נקי, לאחר התקשות סופית, יהיה חלק ומבריק, ולכן יהיה פחות רגיש להשפעות של מים זורמים והסביבה בכלל. עכשיו אנחנו צריכים להביא את כל הדברים האלה לגג. אל תשכח את שקית הדבק היבש - נצטרך אותה אחר כך. את בד האסבסט נחתוך מיד במקום כדי לא לפספס את גודל החתיכות הנדרשות. לכן, לאחר בדיקת המקום בו יונחו חתיכות בד האסבסט הספוגות בתמיסה, אנו חותכים את הבד הזה לחתיכות בגודל הנדרש. חתכתי מלבנים בצורה כזו שאוכל לקפל את הבד הספוג לשניים. עכשיו אנחנו מורידים את הבד לתוך התמיסה הנוזלית ולוחצים אותו בזהירות לשם כך שהתמיסה תרוה אותו כראוי.

אנחנו מוציאים את הבד מהתמיסה ואם הרווחים בין הצינור לגג רחבים מספיק (כמו שלי - מסנטימטר לשניים!), מקפלים אותו לשניים, שכן העובי הנוסף ימנע ממנו ליפול או מחליקים לתוך הרווח לתוך עליית הגג (דבק נוזלי די חלקלק!).

כסה את הרווח עם מטלית ספוגה זו. לאחר מכן, נחזור על כל ההליכים הנ"ל עם הבד והתמיסה עד שנסגור את כל הסדקים והרווחים הגדולים, ולאחר מכן ניתן לקלף ולנוח 30-40 דקות עד שהבד הספוג מתייצב לפחות מעט והופך קשה יותר.

לאחר ההפסקה אנחנו מטפסים חזרה לגג, בודקים שהכל תקין, שלא נפל כלום בשום מקום, ומדללים את תמיסת הדבק והמים סמיך יותר ממה שהיה קודם, כדי שתוכל לאטום היטב את כל השאריות. סדקים קטנים, כמו גם להחליק סדקים קטנים ואי סדרים גדולים.

עד למחרת בבוקר, התמיסה, עם בד אסבסט מוטבע בה, תתאבן לחלוטין. העיקר שלא יורד גשם במהלך ההתקשות. אז אל תתעצלו לחפש באינטרנט ולברר מראש על מזג האוויר, כדי שכל העבודה הקשה הזו לא תיעשה לשווא.

בסופו של דבר; התוצאה היא חגורה חזקה וצפופה למדי מסביב לצינור, שלא תאפשר מי גשם להיכנס לעליית הגג - דבק כזה על בסיס צמנט נוטה להתכווץ בעת התקשות, מה שכמעט לא משאיר סיכוי למים.

והחריצים, שעשיתי במיוחד עם היד שלי, לא יהיו מיותרים, לניקוז מים טוב יותר. כך, בעזרת בד אסבסט ודבק אריחים על בסיס צמנט, הצלנו את עצמנו מבעיית התקרה הרטובה מסביב לארובה בזמן גשמים עזים, כמו גם בגשמי סתיו ארוכים.

חזור
תגובה
  • עניבת פרפרחיוךצוחקלְהַסמִיקסמיילירגוע רגועחִיוּך מְעוּשֶׂה
    עיני_לבמנשק_לבמנשקים בעיניים עצומותסמוקהקלהמרוצהלְגַחֵך
    קְרִיצָהלשון בחוץ עין קורצתלשון בחוץ עיניים סגורותמחייךמתנשקיםלשון_תקועהיָשֵׁן
    מוּדְאָגמזעיף פניםייסוריםפה פתוחמעווה את פניומְבוּלבָּלשקט
    חסר הבעהלא משועשעזיעה_חיוךלְהָזִיעַמאוכזב_מוקללְהַלאוֹתפַּסִיבִי
    מְאוּכזָבמבולבלחוֹשֵׁשׁזיעה קרהלהתמידבוכהבֶּן כַּלבָּה
    שִׂמְחָהמוּפתָעלִצְרוֹחַפנים_עייפותכּוֹעֵסזעםנצחון
    מְנוּמנָםיאמממסכהמישקפי שמשסחרחורת_פניםשֵׁדsmiling_imp
    נייטרלי_פניםאין_פהחף מפשע
4 פחות אחד =
הערות (35)
  1. שוריק
    #1 שוריק אורחים 20 בספטמבר 2018 19:02
    1
    כן, צפחה זה העבר, עכשיו זה קרטון גלי
    1. יַנשׁוּף
      #2 יַנשׁוּף אורחים 25 בספטמבר 2018 09:09
      15
      צפחה היא העתיד, לא העבר. בנוסף, "יריעות גלי" כהגדרתך, כלומר. ריצוף צדודית הוא גם צפחה! אולי התכוונת לפרופיל מתכת? אני חושב להחליף את החרא הזה בצפחה, הוא לא עמיד, הוא רועש, אי אפשר לדרוך עליו וכו' וכו' וכו'... הרבה פעמים אני רואה איך כבר מתחילים להסיר את פרופיל המתכת ומכסים אותו בצפחה. כך....
      1. אורח אלכסנדר
        #3 אורח אלכסנדר אורחים 25 בספטמבר 2018 17:27
        6
        יש לי אותה דעה, חוקי צפחה.
      2. אורח אנדריי
        #4 אורח אנדריי אורחים 28 בספטמבר 2018 07:56
        5
        כך נקרא צפחה חומר שכבות טבעי או מלאכותי, מהמילה הגרמנית Schiefer - צפחה. ויריעות גליות הן חומר צדודית העשוי ממתכת בשיטת גלגול קר; יכול להיות לה צורה דמוית גל הדומה לצפחה המסורתית, אשר, עם זאת, אינה מייצרת אותה צפחה.
        באשר להחלפת יריעות גלי בצפחה, זוהי רק הפרה של הטכנולוגיה; בגג הנכון, יריעות גלי ישמשו זמן רב מאוד.
      3. אורח ולדימיר
        #5 אורח ולדימיר אורחים 5 באוקטובר 2018 23:44
        3
        אני משתמש בצפחה (שכחתי את יריעות האזבסט-צמנט הגליות GOST) בימינו. החומר הזה כלומר. אסבסט הוא קונסיירז', אז הם מנסים להשתמש בו בתדירות נמוכה יותר בדיור פרטי.והצווארון עשוי בקלות מסרט ביטומן; רוחבו יכול להיות 100 מ"מ או יותר. אתה מדביק אותו, אבל אז תולש אותו עם הצפחה.
  2. פרובט
    #6 פרובט אורחים 20 בספטמבר 2018 20:03
    12
    ומצד הרכס, כשהמים זורמים בעליצות על הצפחה, מתחת ליריעת שפכטל פלאים ודרך הצינור לתוך הבית? אפשר להצטלם לסטודיו?
    1. ואדימוביץ'
      #7 ואדימוביץ' אורחים 25 בספטמבר 2018 08:46
      0
      שם המים זורמים מהעלה העליון אל הגשם. כל מה שאתה צריך לעשות זה לקרוע הכל ולהצמיד הכל בזהירות בחזרה. הזמן מקלקל הכל בהדרגה.
  3. רומן אורח
    #8 רומן אורח אורחים 20 בספטמבר 2018 21:43
    19
    לקרוע את המגהץ, ליישר ולמסמר שוב. קרוב לצינור, מתחת לקצה התחתון של הלוטרה. וללא בד או דבק אריחים. באופן כללי, אם לשפוט לפי התמונה, הגיע הזמן למקם מחדש את הצינור.
    1. יורי
      #9 יורי אורחים 21 בספטמבר 2018 20:08
      2
      אתה בהחלט צודק, תחת עומס השלג הגג יצנח ומים יזרמו מתחת למרק מהרכס אפילו יותר מבעבר
  4. ולרי
    #10 ולרי אורחים 20 בספטמבר 2018 22:59
    4
    ישנו קצף פוליאוריטן עמיד בפני אש.
  5. לִשְׁאוֹל
    #11 לִשְׁאוֹל אורחים 21 בספטמבר 2018 08:14
    6
    יש גם איטום עמיד בחום עם טמפרטורות של עד 1500 מעלות ועולה 350 רובל. נמכר כמעט בכל מקום.
    1. אורח ניקולאי
      #12 אורח ניקולאי אורחים 25 בספטמבר 2018 05:45
      0
      ניסיתי איטום עמיד בחום בטמפרטורות של עד 1500 מעלות, גם בבית המרחץ וגם בבית, אבל הוא עדיין נסדק מהשפעות חיצוניות של טמפרטורה ולחות.. כסף יורד לטמיון..
  6. סאניץ'
    #13 סאניץ' אורחים 21 בספטמבר 2018 14:11
    2
    זה לא גורל להתקין צינור מתכת
    1. אורח סרגיי
      #14 אורח סרגיי אורחים 21 בספטמבר 2018 14:59
      6
      עם צינור מתכת יש סדר גודל יותר טרחה.
  7. אורח אלכס
    #15 אורח אלכס אורחים 21 בספטמבר 2018 20:15
    4
    אם יריעת הברזל מהרכס ואל הצינור נחה עם הקצה המעוגל שלה, אז היא לא תזרום יותר על הצפחה.
  8. כמיל ר.ב.
    #16 כמיל ר.ב. אורחים 21 בספטמבר 2018 21:24
    4
    בשום פנים ואופן אל תפעל לפי עצה זו בנוגע לשימוש באסבסט. אתה יכול ללמוד על הסכנות של אסבסט באינטרנט בעצמך.
    1. סרגיי ק
      #17 סרגיי ק מבקרים 24 בספטמבר 2018 00:29
      4
      אם תעקבו אחר העצות שלכם, אז לא תוכלו לחיות בכלל... נראה שגם הצפחה עצמה מכילה אסבסט, גדרות עשויות לרוב מלוחות המכילים אסבסט, והן משמשות בהרבה מקומות.

      הכי חשוב שזה לא בסלון!
      1. אלכסנדר אונוצ'ין
        #18 אלכסנדר אונוצ'ין אורחים 25 בספטמבר 2018 17:47
        3
        אתה צודק באופן מוחלט לגבי מזיקתו של צפחה וחוסר האפשרות להשתמש בו בחצרים למגורים, אלא רק עבור צפחה מיובאת המובאת מאמריקה, אמריקה הלטינית, קנדה וכו'. אבל לצפחה שלנו אין מבנה דמוי מחט, אז זהו מזיק כאשר מטופלים כדי להסיר אבק, אשר אגב, אז זה עדיין יוצא מהריאות. אבל אנחנו לובשים מכונות הנשמה וכו'. וכשהם בבית, יש הרבה פחות נזק מזה מאשר מ-OSB, לרבד, סיבית וכו'. חומר כזה מודרני אתה צריך למדוד את הקרינה כשרוצים להשתמש בצפחה, אתה באמת יכול להיתקל בזה, אם כי עם מלט, לבנים וכו'. זה קורה. אבל זה לא מהחומר, אלא מהאדמה שבה נלקחת העפרה...
        1. אורח ואסילי
          #19 אורח ואסילי אורחים 29 בספטמבר 2018 21:08
          0
          זה נכון: לאסבסט שנכרה ברוסיה יש הרכב כימי שונה, בניגוד למיובאים, והפגיעה מהם היא רק כמו אבק, פעם אחת בריאות הוא מחוסל תוך ימים. אמנם לאסבסט מיובא יש הרכב כימי שונה ואינו מופרש מהגוף, ולכן הוא מסוכן ואסור. וריפדתי את צינור האסבסט-צמנט שלי בדאצ'ה ביריעת מתכת וציפתי אותו בטיט חול צמנט, אחד עד שלוש. זה נמשך רבע מאה עד שהיה צורך לשנות את הצפחה: הוא לא דלף ולא נסדק. נכון, בשביל החוזק הוספתי לתמיסה סיבי אסבסט.
    2. אורח ניקולאי
      #20 אורח ניקולאי אורחים 25 בספטמבר 2018 05:47
      5
      כן... אסבסט על צינור מסוכן מאוד)) הצחיק אותי!
    3. אלכסנדר אונוצ'ין
      #21 אלכסנדר אונוצ'ין אורחים 25 בספטמבר 2018 17:39
      0
      ואיזה נזק? ואיזה אסבסט? איפה הטיעונים? קישור לאולפן. רק אל תדברו על המבנה דמוי המחט של החומר הזה... בימי ברית המועצות, כל הצינורות התגלגלו בטכנולוגיה זו...
      ביחידה זו, האפשרות המוצעת מהווה חלופה אמיתית לשיטות איטום אחרות. אבל הרכב זה עדיין ייסדק עם הזמן. מקדם הליניארי וההתפשטות של החומרים המגעים שונה, מה שאומר שסדקים יופיעו איפשהו עקב התפשטות הטמפרטורה. ואז המים, ואז הקרח והסדק הולכים וגדלים. תראו את הלבנה, איך החיים שלה בתנאים כאלה הם סיים... הסיבה פשוטה מאוד - הלבנה היא הריסות פשוטות, אבל אתה צריך להשתמש באחת אחרת. והם כתבו נכון את הבליטה בחלק העליון ואת המתכת מקרוב דרך חומר עמיד לטמפרטורה, למשל, רצועה של פלואורפלסטיק.
  9. אורח מיכאיל
    #22 אורח מיכאיל אורחים 22 בספטמבר 2018 17:22
    2
    מילאתי ​​אותו בטיפשות באיטום עמיד בחום וזהו, למרות שהנחתי את הרשת כדי שהיא לא תדלוף, הגג צדודית, צינור הברזל גבוה, כשהתקנתי אותו הבנתי שהגלים לא יכולים לשים, אז בחרתי את חומרי האיטום, שום דבר לא דולף והתפר לא נראה, הפרופיל דובדבן והאיטום אדום
  10. אורח דמיטרי
    #23 אורח דמיטרי אורחים 23 בספטמבר 2018 01:02
    1
    חומר האיטום (שהוא עמיד בחום) אינו פועל בחוץ. הוא רק אתה-אנחנו-וא-את-סיה. יתר על כן, הוא גם מספק חיבור נוקשה.
    על שקיעת גגות כבר כתבנו.
    אני חושב שבמקרה זה האפשרות הטובה ביותר היא להניח מחדש את הצינור.
    יתר על כן, הלבנים לא צריכות רק לבלוט ממנו))), אלא במקביל לגג. ויריעות מתכת עם עיקול מובאות לתוך הפער.
    *ואיך אנשים חיו בלי הטכנולוגיות שלנו בעבר? ))