Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Kampbajonetten til den legendariske AK-74 trådte i tjeneste i 60'erne af det sidste århundrede og er siden da forblevet en pålidelig soldats assistent, ikke kun i den russiske hær. Samtidig er det ikke alle, selv dem, der tjente og gik på vagt, der ved, hvad en bajonetkniv er i stand til udover dens hovedformål - at levere gennemborende og skærende slag i hånd-til-hånd kamp med fjenden.

Hammer, sav og saks


Bajonetkniven sættes med en krydsring ind i skeden, der fungerer som et improviseret hammerhåndtag. At slå med bagsiden af ​​en kniv giver dig mulighed for at slå et søm, knække nødder osv.
Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Bunden har en savtandsslibning, som kan bruges til at save stålstænger.
Ved at bruge det T-formede fremspring i bunden af ​​kappen og det rektangulære hul i knivbladet, kan begge disse elementer kombineres til ét værktøj - en saks.
Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Med deres hjælp kan du skære gennem hegnstråde, inklusive strømførende - kappen og håndtaget på kniven er lavet af holdbart dielektrisk materiale, der ikke leder strøm.

Mundstykke, rivejern til tænding og stol


Denne funktion kan kun værdsættes af de soldater, der forblev på vagt uden cigaretter.Du kan stikke en cigaret uden filter (cigaretskod) ind i hullet til remmen, på siden af ​​låseknappen, og tage sug fra den modsatte side, ryge al tobakken! Samtidig afkøler metallet røgen, og rygeren brænder ikke sine læber.
Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

I bunden af ​​kappen er der en sektion af plastik med et lige snit, som kan bruges til at tænde enhver tændstik (en egenskab ved materialet).
Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Når dette sted gnides, kan ruheden af ​​fibrene genoprettes ved hjælp af en takket (sav) kniv.
Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

I tilfælde, hvor der ikke er tændstikker eller lightere, men ild er nødvendig, vil en bajonetkniv også hjælpe i denne situation. Det er nødvendigt at fnulle et lille stykke klude (klud til rengøring af våben, fodklæde osv., men tørt græs kan også bruges) og hægte det på krogen til fikseringsbåndet.
Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Placer kniven med håndtaget på jorden, indsæt bladet i det teknologiske hul på hylsteret - dette vil gøre det lettere at holde det i lodret position.
Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Ved at bruge en hvilken som helst mineralsten (du skal finde den), bliver der slået slag på knivens takkede slibning. Gnisterne, der dannes på denne måde, vil antænde kluden.
Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Fakkel og spyd


Der er en lås inde i kappen, som skal fjernes og placeres på det nederste metalfremspring.
Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Stof opblødt i et brandfarligt stof vikles rundt om trykfjedrene og sættes i brand. Den resulterende fakkel brænder ikke dine hænder og giver dig mulighed for at navigere i et mørkt rum.
Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Ved hjælp af en lige stok med et passende tværsnit kan du forvandle en bajonetkniv til et kastespyd. Enden af ​​stokken er slebet under mundringen.
Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Kniven placeres på et forberedt sæde og ved hjælp af en karabinhage, hvorpå en kappe (rench) hænger på bæltet, er stift fastgjort på et improviseret skaft.
Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

For at forhindre fastgørelsen i at gå af, bør du lave et lille snit under det. På siden af ​​knivhåndtaget udfører låseknappen samme funktion.Med sådan et arsenal kan du endda gå efter et vildsvin.
Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Opsummering


Sådan kan en almindelig bajonetkniv, med en soldats opfindsomhed, være nyttig for sin ejer og ved første øjekast løse opgaver, der er helt usædvanlige for ham.
Tricks af en bajonet, som ikke alle kender til

Se videoen


Kommentar
  • butterflysmilgrinerrødmesmileyafslappet afslappetsmile
    hjerteøjneKyssende hjertekysse_lukkede_øjneskylletlettettilfredsgrin
    blinkestak_ud_tunge_blinkende_øjestak_ud_tunge_lukkede_øjnegrinendekyssestak_ud_tungesover
    bekymretrynker pandenfortvivletåben mundgrimasserforvirrettysset
    udtryksløsuforskammetsved_smilsvedskuffet_lettelsetrættepassiv
    skuffetforvirretbangekoldsvedholde udskrighulke
    glædeforbløffetskrigetræt_ansigtvredraseritriumf
    søvnignammaskesolbrillersvimmel_ansigtimpsmilende_imp
    neutralt_ansigtingen_munduskyldig
4 minus en =
Kommentarer (56)
  1. Gæst Yuri
    #1 Gæst Yuri Gæster 20. februar 2019 19:40
    5
    bajonet til den legendariske AK-74? Er det lovligt at eje denne enhed?
    1. Gæst Alexander
      #2 Gæst Alexander Gæster 21. februar 2019 10:36
      5
      ingen våbenlovgivning. klingelængde - klingetykkelse - slibning dir. kanter er klassificeret som kampkantede våben + nr. er bundet til en specifik løb som ekstra tilbehør
    2. Igor
      #3 Igor Gæster 21. februar 2019 13:01
      1
      Gyldige. Dette er ikke en kampkniv, men blot en souvenirkopi. De sælger ligesom samurai-sværd. Det ser rigtigt ud, men i virkeligheden er det noget lort.
  2. Evlampy Sukhodrishchev
    #4 Evlampy Sukhodrishchev Gæster 20. februar 2019 21:21
    8
    Så de nuværende "forsvarere" har kun set ham i filmene. Hvordan skulle de vide det?
    1. VEDa
      #5 VEDa Gæster 6. juni 2022 15:02
      0
      Ikke-tjenestemanden er umiddelbart synlig. Hvert outfit er udstedt en bajonetkniv, for ikke at nævne vagten.
      1. godt
        #6 godt Gæster 6. juni 2022 17:01
        0
        Det er umiddelbart tydeligt, at han ikke er ansat! Ikke alle! Spisetøj, hvad med knive?
  3. Gæst Mikhail
    #7 Gæst Mikhail Gæster 20. februar 2019 21:49
    2
    Godt skrevet, men der er tre punkter: 1) "...bajonetkniven til den legendariske AK-74 kom i drift i 60'erne..." Kom kniven i brug før maskingeværet?))) 2) " ... og et rektangulært hul i knivens klinge..." Hullet i "bladet" på kniven, det meste der kunne passere igennem er en tråd. Fordi bladet er en slebet kant med en maksimal bredde på 5-6 mm. 3) "... ved hjælp af en savsav (sav)..." Tandslibning og en sav er ikke det samme, på trods af at der , og der er tænder der. Formålet er et helt andet.
    1. Kniv fra AKM. Har haft den på i 2 år...70-72.
      #8 Kniv fra AKM. Har haft den på i 2 år...70-72. Gæster 21. februar 2019 09:26
      0
      Kniv fra AKM. Har haft den på i 2 år...70-72 år
    2. Gæst Alexander
      #9 Gæst Alexander Gæster 21. februar 2019 15:05
      4
      Find ikke fejl i ordene, du forstod perfekt essensen af ​​det skrevet! :)
      Ingen har slettet AK-47 fra historien; den dukkede op på den for første gang!
      1. Gæst Vladimir
        #10 Gæst Vladimir Gæster 22. februar 2019 01:11
        4
        AK 47 har en dolkbajonet, som er meget mere effektiv i bajonetkamp.
    3. Sektor
      #11 Sektor Gæster 12. marts 2019 16:22
      2
      Kammerat ved simpelthen ikke, at den legendariske kampriffel faktisk er en AK eller AKM, som blev taget i brug umiddelbart efter Anden Verdenskrig. Hvis hukommelsen ikke gør noget, så i 1947.
  4. Sergey K
    #12 Sergey K Besøgende 21. februar 2019 00:41
    31
    Enhver, der har båret denne kniv mindst én gang, så at sige, glemmer ikke før sin død, at det er et komplet G, med stort bogstav. Du kan ikke smide det, vi havde specialister, og så arbejdede de på den knækkede kniv i lang tid i outfitterne. Brug den desuden som en hammer.Den egner sig slet ikke som kniv, den er umulig at slibe, og at åbne en dåse dåsemad er meget nemmere, hvis man følger de tre herres metoder fra Jerome K. Jeromes roman. Derfor har enhver soldat med respekt for sig selv en normal foldekniv med sig ;)
    Det eneste dette produkt er i stand til er en joke med humor, da en ung soldat for første gang træder i uniform, naturligvis med sådan en kniv på bæltet, og en gammel soldat spørger den unge mand, hvor lang bajonetten er, kniven i hånden med undersiden. Det rigtige svar er "FØR H.Y!", det er der, han når, når han pludselig bliver løsladt ;)

    PS: det, der gør det endnu mere umuligt at bruge det til dets tilsigtede formål, er, at det ifølge reglerne er et våben, med alle de deraf følgende konsekvenser, for eksempel, hvis tabt, kan du gå i retten eller søge efter det hele i snedriverne natten over.
    1. Boris Smirnov
      #13 Boris Smirnov Gæster 21. februar 2019 00:56
      6
      Dit nonsens er ikke langt fra forfatteren. Det er sagtens muligt at bruge den som en hammer. I normale enheder vil ingen tillade en soldat at bære en foldekniv. T.N. der er ingen domstol for dig, og ingen er endnu blevet "fængslet" for tabet af en bajonet. Og meget mere...
      1. Sektor
        #14 Sektor Gæster 12. marts 2019 16:28
        1
        Hvorfor skriver du noget sludder om en pennekniv? Jeg tjente som officer i 23 år, men jeg forbød aldrig soldater at have penneknive. Og hvad, er jeg flov over at spørge, vil han skære brødet og smøre smør på det? Jeg forstår, at brødet i spisestuen allerede er skåret. Men der er også markforhold. Du er ekstremt langt fra hæren.
      2. Sektor
        #15 Sektor Gæster 12. marts 2019 16:30
        1
        Selvfølgelig kommer du ikke i fængsel for at miste en bajonet, du er lige her. Men da bajonetten er militær ejendom, skal du betale 20 gange skaden.Denne er kun til din information. En bajonet koster, lad os sige, 2 tusind rubler nu, men du skal betale 40 tusind rubler. Jeg ved ærlig talt ikke hvor meget det koster nu. Men absolut ikke billigere.
    2. Gæst Vladimir
      #16 Gæst Vladimir Gæster 21. februar 2019 06:10
      5
      Sergey, jeg er helt enig og støtter din mening.
      Med hensyn til denne "kniv" kunne jeg mest af alt godt lide udtalelsen fra amerikanske våbeneksperter:
      "- russerne har en bestemt genstand, som de stædigt kalder en bajonetkniv." Ikke mere at tilføje. Da jeg gik på vagt for første gang, kan jeg huske, at jeg straks blev instrueret: “Tænk ikke engang på at smide den eller endda tabe den. Glem ham helt. Fik det, bestod det, det er det"
      1. Sektor
        #17 Sektor Gæster 12. marts 2019 16:32
        0
        Bajonetkniven er ikke beregnet til at blive kastet ind i træer, men til at SLÅ FJENDEN i brystet og ryggen. Det går rigtig godt i kød. Det er hvad der skal bruges en bajonet til.
    3. Godt
      #18 Godt Gæster 21. februar 2019 08:11
      5
      For dem, der kun bar denne kniv på firmaordrer, er det klart, at den ikke repræsenterer noget værdifuldt)))
    4. Sergei Kusiani
      #19 Sergei Kusiani Gæster 21. februar 2019 08:42
      3
      For tabet af en forbandet bajonetkniv blev de fleste af dem sat i alarmberedskab, og de finkæmmede skoven hele natten (dette var i Estland). Selvfølgelig blev ingen stillet for retten. Men de tog 10 timers søvn fra fem hundrede soldater.
      1. Gæst Serg
        #20 Gæst Serg Gæster 22. februar 2019 09:12
        8
        hvor er det interessant, at soldater sover i 10 timer, at de kan tages væk? 8 timer er normen!!!
    5. Gæst Alexander
      #21 Gæst Alexander Gæster 21. februar 2019 16:35
      4
      Balabolisme fuldt ud!
      Køb ikke sådanne enheder på AliExpress, men tjen i hæren som alle soldater med respekt for sig selv!
      De uddeler normale bajonetknive der!
    6. Konstantin
      #22 Konstantin Gæster 24. februar 2019 05:16
      2
      Da jeg tjente i hæren og holdt denne genstand i mine hænder mange gange, er jeg fuldstændig enig. Jeg har aldrig set en værre kniv. Nu har jeg en nummereret "Sapsan"-billet registreret i jagten, så det er meningsløst at sammenligne selv efter metal. Det mest nyttige ved denne "bajonetkniv" er skeden. ))
    7. Dmitry Spitsyn
      #23 Dmitry Spitsyn Gæster 1. marts 2019 16:17
      0
      Enig. En bajonet bruges ikke som kniv; tykkelsen af ​​bladet tillader ikke, at den slibes. Generelt kan du ikke slibe den, fordi den er forkromet, og efter slibning vil den ruste.
      Jeg hørte om skrøbelighed, men vi har mange metaller, og ingen knækkede dem, en anden ting er, at spidsen er stump og ikke klæber nogen steder. Jeg flækkede brænde med det flere gange - bladet ramte en træstamme, og en sten ramte kanten - den knækkede ikke.
      Det virker ikke at bruge det som en hammer ved at sætte ringen i hylsteret - det bliver der ikke godt, det er nemmere bare at holde knuden i håndtaget og slå.
  5. Gæst Vladimir
    #24 Gæst Vladimir Gæster 21. februar 2019 02:23
    7
    Nå, pjat, intet kan gøres med denne bajonetkniv, den bøjer som et simpelt stykke jern, krom af tårer ruster straks, men at skære eller save af er udelukket, bullshit, ikke en kniv, men at dræbe eller endda såret nogen klædt i en overfrakke er fra science fiction-området. Jeg bar den hver anden dag på vagt i 2 år
    1. Gæst Alexander
      #25 Gæst Alexander Gæster 21. februar 2019 10:21
      12
      blandet kamp USSR og træning for interne tropper. bladets kampstål er gråt, jeg har personligt klippet tråden seks. Træningsstålet, i stedet for stål, er silumin belagt med krom - det skinner som et stykke legetøj, det knækker let, når man tager fat i klingen og håndtaget med påføring af en skarp kraft
    2. Gæst Alexander
      #26 Gæst Alexander Gæster 21. februar 2019 16:42
      4
      Standardbajonetten er ikke forkromet.
      Køb ikke forfalskninger online.
      1. Dmitry Spitsyn
        #27 Dmitry Spitsyn Gæster 1. marts 2019 16:21
        0
        Standard bajonetkniv - forkromet. I hvert fald indtil 90'erne var den forkromet.
  6. Gæst Alexander
    #28 Gæst Alexander Gæster 21. februar 2019 08:54
    0
    Du kan også skrælle kartofler, hvis du fjerner klemmen fra hylsteret og skræller den med den.
  7. Gæst Alexander
    #29 Gæst Alexander Gæster 21. februar 2019 09:15
    6
    Alt ville være fint, hvis ikke for hans fantastiske skrøbelighed. Derfor, hvis du går til en orne med et sådant spyd, og brækker kniven på et ribben, vil du stå alene med en vred orne med en pind
  8. Gæst Sergey
    #30 Gæst Sergey Gæster 21. februar 2019 11:01
    6
    Alle disse tricks er for dem, der ikke har tjent i hæren
  9. Boris
    #31 Boris Gæster 21. februar 2019 13:31
    1
    Min ven i rekognoscering skød ånderne med et "spyd". Selvom jeg forstod, hvordan man konstruerede en bajonetkniv, spredte den sig ikke.
  10. Boris
    #32 Boris Gæster 21. februar 2019 13:42
    4
    Håndtaget på MPL skovlen med dens skarpe ende sættes ind i ringen, og "skørtet" trækkes med et bælte til håndtaget.