יומן נצח כדי לחסוך בעצי הסקה

יומן נצח כדי לחסוך בעצי הסקה

לחימום אני משתמש בתנור רגיל, שהעץ בו נשרף מהר מאוד, כך שכאשר נוצר חום עז, חלק ניכר ממנו נכנס לארובה. כתוצאה מכך, כדי לשמור על רמת טמפרטורה רגילה, יש להעמיס דלק כל הזמן. כדי לפתור את הבעיה הזו, התחלתי להשתמש ב"יומני נצח", שעוזרים לחסוך 30-50 אחוזים של עצי הסקה. בלעדיו, עומס אחד של תיבת האש נשרף תוך שעה 10 דקות, ואיתו זה לוקח 30 דקות יותר.

חומרים לייצור


כדי ליצור יומן נצח תצטרך:
  • צינור מתכת בעל דופן עבה d76 מ"מ, אורך בול עץ רגיל לתנור;
  • גיליון מתכת לריתוך קצוות הצינור;
  • אום M12;
  • בורג M12;
  • פינת פלדה 10x10 מ"מ – 20 ס"מ.

תהליך יצירת יומני נצח כדי לחסוך כסף


השתמשתי בצינור בקוטר 76 מ"מ. חתכתי אותו לאורך כך שיתאים לבולט עץ סטנדרטי, אותו הכנסתי לתנור. הקוטר המשמש משפיע על כושר המילוי. אם תא הבעירה של הכיריים גבוה, וניתן להעמיס בו הרבה עצי הסקה, אז יש להשתמש בצינור עבה יותר.
יומן נצח כדי לחסוך בעצי הסקה

אין שום דבר קשה להכין.יש צורך לחתוך שני עיגולים ממתכת לאורך קוטר הצינור ולרתך הרמטית את קצותיו. לאחר מכן, חתכתי את זווית הפלדה, מקבל 2 חתיכות של 10 ס"מ כל אחת. אני מרתך אותם לרוחב לצינור לאורך הקצוות שלו, מקבל רגליים יציבות. לאחר מכן, פשוט קדחתי חור של 12 מ"מ על גבי הצינור עם מקדחה. חיברתי לו אום וריתכתי אותו, קיבלתי צוואר מילוי. לאחר מכן, אתה יכול להבריג לתוכו בורג, המשמש ככיסוי. זרד קטן הולחם לראשו כך שניתן היה לשחררו ללא מפתח. עשיתי סדרה של חורים לאורך כל ההיקף במרווחים של 4 ס"מ עם מקדחה של 3 מ"מ.
יומן נצח כדי לחסוך בעצי הסקה

אין קריטריונים קפדניים למידות הצינור המשמש, שכן הכל תלוי בפרמטרים של הכיריים, או ליתר דיוק בכמות עצי הסקה שניתן להעמיס לתוכו. אני רוצה להסב את תשומת לבך לעובדה שאתה צריך להשתמש במתכת עבה כדי שהיא לא תישרף. כמו כן, אתה לא יכול לעשות כמה חורים, הרבה פחות להשתמש במקדחים דקים של 1 או 2 מ"מ, שכן קיטור בלחץ הוא לא בדיחה. אם במהלך הבדיקה, היומן משמיע שריקה מלחץ חזק כאשר אדים בורחים, אז יש מעט חורים, ולכן יש להסיר אותו בדחיפות. לאחר מכן, תצטרך לקדוח את החורים לקוטר גדול יותר. אבל אין צורך לעשות אותם גדולים מדי, שכן אפר ייכנס פנימה, וזה לא נוח לשטוף את הצינור המרותך. עדיף שיהיו יותר חורים קטנים מאשר כמה גדולים.

איך להישתמש


כדי להשתמש ביומן הנצחי, עליך לשחרר את המכסה ולשפוך מים בתוך הצינור, ולמלא אותו לחלוטין. אני משתדלת להשתמש במים כמעט רותחים כדי שהתהליך יתחיל מיד.
יומן נצח כדי לחסוך בעצי הסקה

יומן נצח כדי לחסוך בעצי הסקה

לאחר התדלוק אני סוגר את צוואר המילוי עם בורג.
יומן נצח כדי לחסוך בעצי הסקה

שמתי בול עץ נצחי בתחתית הכיריים והנחתי אותו על הצדדים ומעליו עם עצי הסקה.
יומן נצח כדי לחסוך בעצי הסקה

לאחר מכן, אני מדליק את האש וסוגר היטב את הכיריים.
יומן נצח כדי לחסוך בעצי הסקה

יומן נצח כדי לחסוך בעצי הסקה

למה זה עובד


שימוש בעץ נצחי מגדיל את משך ואיכות הבעירה של עומס אחד של עצי הסקה. אש וחום יכולים להימשך עד 50 אחוז יותר, תלוי בעיצוב הכיריים. באופן אישי, עבורי, הבעירה מתארכת עד 30 אחוז. חברים שלי עם פרמטרים אחרים של כיריים ראו חיסכון של 15 אחוזים או יותר, מה שמוסבר על ידי הפרמטרים הלא מתאימים של מידות העץ עצמו עבור תיבת האש שלהם.
יומן נצח כדי לחסוך בעצי הסקה

תוצאה זו מושגת בשל העובדה כי קיבולת החום הספציפית של אדי מים גבוהה מזו של האוויר. זוהי עובדה פיזיקלית שהוכחה זה מכבר. עבור אוויר מחוון זה הוא 1 (kJ/(ק"ג K), ועבור קיטור הוא מגיע ל-2 (kJ/(ק"ג K).
ברצוני לציין גם שבולי עץ נצחיים אינם מתאימים לכל סוגי תנורי העצים. זה תואם באופן אידיאלי לתנורי בטן רגילים עם ארובה ישירה. אם לתנור לבנים יש ארובה צינורית בקיר, אז במקרים מסוימים קיימת אפשרות של עיבוי של אדים לא שרופים. אם אתה רוצה להשתמש ביומנים נצחיים עם עיצוב תנור זה, אני ממליץ לך לבדוק את פתחי הבדיקה של הארובה עבור מראה של פיח דביק. אם זה לא שם, אז היומן מתאים ואתה יכול להשתמש בו בבטחה.
יומן נצח כדי לחסוך בעצי הסקה

צפו בסרטון


חזור
תגובה
  • עניבת פרפרחיוךצוחקלְהַסמִיקסמיילירגוע רגועחִיוּך מְעוּשֶׂה
    עיני_לבמנשק_לבמנשקים בעיניים עצומותסמוקהקלהמרוצהלְגַחֵך
    קְרִיצָהלשון בחוץ עין קורצתלשון בחוץ עיניים סגורותמחייךמתנשקיםלשון_תקועהיָשֵׁן
    מוּדְאָגמזעיף פניםייסוריםפה פתוחמעווה את פניומְבוּלבָּלשקט
    חסר הבעהלא משועשעזיעה_חיוךלְהָזִיעַמאוכזב_מוקללְהַלאוֹתפַּסִיבִי
    מְאוּכזָבמבולבלחוֹשֵׁשׁזיעה קרהלהתמידבוכהבֶּן כַּלבָּה
    שִׂמְחָהמוּפתָעלִצְרוֹחַפנים_עייפותכּוֹעֵסזעםנצחון
    מְנוּמנָםיאמממסכהמישקפי שמשסחרחורת_פניםשֵׁדsmiling_imp
    נייטרלי_פניםאין_פהחף מפשע
5+שתיים=
הערות (72)
  1. גרגורי
    #1 גרגורי אורחים 16 באוקטובר 2018 15:12
    204
    הממ... גבר מרסס עצי הסקה בקיטור, מדבר על החיסכון שלו ועל היתרונות של יכולת החום של הקיטור. ברור מיד שהוא "מומחה פיזיקה" גדול.
    איש יקר, החום הספציפי של הבעירה של עצי הסקה לא ישתנה בשום צורה בגלל העובדה שיומן ה"נצח" שלך יופיע בתא האש. עצי ההסקה שלך נרטבים ולכן נשרף לאט יותר. כסו את התנור בפתח אוורור והאפקט יהיה אפילו טוב יותר.
    לגבי קיבולת החום של הקיטור: היא אמנם גבוהה יותר, אבל זה לא יתרון, אלא מינוס, כי הקיטור שלכם יוציא את החום ויעופו במהירות החוצה לתוך הצינור הישר. אני אפילו לא מדבר על האנרגיה שאבדה להמרת מים לקיטור.
    עדיף לרתך צלעות על תנור בטן, ליצור ארובה עם מרפקים, לשפר את הסעה סביב הכיריים כדי להגביר את העברת החום שלו. כל דבר שימושי יותר מ"יומן הנצח" שלך.
    1. אורח אנדריי
      #2 אורח אנדריי אורחים 18 באוקטובר 2018 16:01
      7
      אתה יכול גם להתקין שסתום, על העיקרון של תנור לבנים, זה המקום שבו ההשפעה האמיתית תהיה
    2. תייר
      #3 תייר אורחים 23 באוקטובר 2018 22:38
      7
      הוא טועה, אבל גם אתה טועה. בטמפרטורה של כ-600 מעלות (פחם חם עם זוהר אדום), אדי מים ופחמן מגיבים ליצירת מימן ופחמן חד חמצני (CO). שני הגזים דליקים ומתחברים מיד עם חמצן באוויר ויוצרים מים ופחמן דו חמצני. כך אנו "טובעים במים".
      אתה יכול למצוא פרטים נוספים, ובמקביל כיצד ליצור "יומן נצחי" יעיל יותר באינטרנט. נראה שמישהו כבר הקים ייצור תעשייתי.
      1. אורח מיכאיל
        #4 אורח מיכאיל אורחים 25 באוקטובר 2018 18:17
        11
        איזה פחם בוער כאן העצים? זה זהה לחימום עם עץ גולמי.זה נשרף זמן רב יותר, אבל כפי שמתאר המחבר כאן, יש יותר פיח והוא דביק
      2. יורי
        #5 יורי אורחים 30 באוקטובר 2018 14:39
        5
        מה אתה תולה? כדי לפרק מים למימן יש צורך באנרגיה. ככל שהוא ישתחרר במהלך הבעירה של המימן הזה. כלומר, ההשפעה תהיה אפס, וסביר להניח שהיא תהיה שלילית. ובכן, מימן ו-CO נוצרים במהלך בעירה של גז טבעי, כלומר, בעירה מתרחשת בשני שלבים. תחילה ל-CO, ואז ל-CO2 ול-H2O.
      3. אוֹרֵחַ
        #6 אוֹרֵחַ אורחים 30 באוקטובר 2018 16:39
        8
        המים ירתחו כשהבול יתחמם למאה מעלות. זה לא יספיק להגיע לשש מאות - הקיבולת קטנה, והאדים המשתחררים יורידו את החום... קל יותר לזרוק בול עץ גולמי לתא האש - יש מיקרו-נקבים ולחות - כל התנאים להפקה מֵימָן))). אם זה היה כל כך קל להשיג מימן, התנור היה מתפוצץ לא יותר גרוע מאשר אם תכניס במקום "בול עץ" לתא האש.
    3. טוליה
      #7 טוליה אורחים 26 באוקטובר 2018 13:46
      7
      גרגורי אומר הכל נכון!
  2. אורח דמיטרי
    #8 אורח דמיטרי אורחים 18 באוקטובר 2018 09:35
    3
    בתרשים החורים הם בקוטר של 4 מ"מ, אבל בטקסט הם 3 מ"מ. באילו עליי לקדוח?
    1. נו
      #9 נו אורחים 19 באוקטובר 2018 06:54
      5
      כן, קדחתם 5 מ"מ, מה זה משנה? אנשים הפכו חסרי אונים לחלוטין.
    2. אורח אלכסנדר
      #10 אורח אלכסנדר אורחים 25 באוקטובר 2018 11:27
      4
      דיאגרמת החורים מציגה R4, באופן הגיוני R הוא הרדיוס, כלומר הקוטר הוא 8 מ"מ באופן כללי
  3. אורח ניקולאי
    #11 אורח ניקולאי אורחים 18 באוקטובר 2018 16:36
    7
    במקביל, עשן גולמי בהחלט נכנס לארובה, אשר בהחלט מתיישב על קירות צינור האבן. אם אין לחות, זה אומר שיש מעט אדים והבול חסר תועלת.
  4. אורח ואסילי
    #12 אורח ואסילי אורחים 18 באוקטובר 2018 16:55
    9
    תן לו לבדוק את הצינור לאחר עונת החימום, הוא יתכסה בפיח!
  5. גושה
    #13 גושה אורחים 18 באוקטובר 2018 17:20
    12
    האם "ציירת" את הציור או שרטטת בעצמך? הרבה שגיאות קריטיות מבחינה טכנית!
    החשוב שבהם: קוטר החור מסומן Ф (קוטר) ולא R (רדיוס); אז גודל 75.5 אינו ליניארי, כי הצינור חייב להיות מוגדר בקוטר, כלומר Ф75.5; אז הגובה עם הפלאג הוא 115 - הגודל הליניארי של דרגת הדיוק הנמוכה ביותר כי על החוט ולמעשה זה לא משנה 115 או 120 או 100, איך שלא יתברר, כלומר הגודל צריך להיות עם כוכבית (גודל ייחוס) 115 *, כמו גם הגודל הליניארי הכללי 518 גם עם * (518*)
    למה מצאתי אשמה: האנשים שונים, לחלק יש ידע, לחלק אין. אז למי ש"לא" יצליח לפחות ברמה של "טוב, איכשהו" וללא שאלות - הכותב צריך יכולת מקובלת בנושא שהוא מכסה!
    1. נו
      #14 נו אורחים 19 באוקטובר 2018 06:53
      11
      יש כל כך הרבה אנשים חכמים בארץ שממש משפריצים, אבל הם לא יכולים לעשות מכונית בסיסית.
      1. גושה
        #15 גושה אורחים 19 באוקטובר 2018 13:59
        7
        איזה רכב עדיין לא יצרת?
    2. alenge
      #16 alenge אורחים 20 באוקטובר 2018 16:04
      5
      מהארובה השתמשו במאוורר בלחץ גבוה כדי להכניס את האוויר למיכל עם מים, כמו במדחס באקווריום בעליית הגג, כל החום יישאר במים ומשאבת המחזור תספק חום לרדיאטורים
  6. גברים בשחור
    #17 גברים בשחור אורחים 18 באוקטובר 2018 17:51
    17
    מהנדס חימום תוצרת בית! תנור הבטן מתקרר מהר, כי הצינור ישר והכל עף משם בשריקה. חשק, בן זונה, ואם אתה לא יכול לסגור את הפתח, אתה תישרף. התשובה היא פשוטה כמו שלושה רובל; יש לצבור חום. אתה מכסה את תנור הבטן בחוזקה עם לבנים, כמה שיותר טוב, חלק שווה של הצינור. אתה ממלא את החללים בחול ואבנים ודוחס אותם. עצי ההסקה יישרפו, הברזל יתקרר, והלבנים יוציאו חום כל הלילה. העיקרון של התנור אינו חדש.אבל אתה תישן חם כל הלילה.
    1. נמו
      #18 נמו אורחים 19 באוקטובר 2018 08:05
      13
      יש רק ניואנס. אם מכסים היטב את הכיריים, ואפילו ממלאים את החללים, אז החום מוסר מקירות תנור הברזל בצורה גרועה מאוד, הם מתחממים יתר על המידה (בזמן השריפה - אדום בוהק, 700 מעלות לעין), מתעוותים ונשרפים במהירות. הַחוּצָה. קיר ה-8 מ"מ שלי נשרף ב-3 עונות. וזה לא בבית שמחממים אותו כל יום, אלא בבית מרחץ.
  7. אורח אלכסיי
    #19 אורח אלכסיי אורחים 18 באוקטובר 2018 17:59
    23
    נכון, איש יקר! חזור לבית הספר לשיעורי פיזיקה כדי לא לבלבל בין קיבולת חום לבין ערך קלורי. "יומן" זה נותן לך את האפקט ההפוך - החום עף לתוך הארובה מהר יותר כאשר הטמפרטורה של תיבת האש והחלק הפנימי של הארובה יורדת. אין לך חיסכון של 50%, אלא פגיעה של 50%. בהחלט - העצה מזיקה, והעיצוב נותן את האפקט ההפוך להצהרות המחבר. המצאתי לעצמי שטויות. ואפילו "הכניס יומן" למכרים.
  8. אורח סרגיי
    #20 אורח סרגיי אורחים 18 באוקטובר 2018 19:42
    11
    זבל על שמן צמחי.
    מהחורים בבול העץ הזה ייצאו אדים, שיעופו החוצה לתוך הארובה עם תוצרי בעירה גזים.
    ברור שההשפעה היחידה של יומן עץ נצחי זה הוא שהוא תופס מקום בתא האש ויידרש פחות עצי הסקה כדי להעמיס את התנור במלואו.
    באותה הצלחה הוא היה יכול לשים, למשל, לבנים או חלוקי נחל בקומת האש.
  9. דמיטרי פאטייב
    #21 דמיטרי פאטייב אורחים 18 באוקטובר 2018 19:53
    23
    אז, לשרוף אותו עם עץ לח. זה הכל ועסקים.
  10. אורח ויקטור
    #22 אורח ויקטור אורחים 18 באוקטובר 2018 20:38
    13
    אכן, שטות מוחלטת, גרגורי ציין נכונה על הלחות של דלק באדי מים וכתוצאה מכך, ירידה בקצב הבעירה שלהם. בגלל אדי מים, אתה מפחית את הטמפרטורה בתא האש, כך שהדלק לא נשרף לגמרי, וגזי פליטה לא שרופים עפים לתוך הארובה וסותמים אותה בפיח.קראו על תנורי קוזנצוב ויש ליין של דודי לבנים עם מחליפי חום מים - זה יהיה שימושי יותר, להיפך מנסים למקם את מחליף חום המים במנדף תנור נפרד כדי לא להוריד את הטמפרטורה בליבת הבעירה , ואתה גם משקה את עצי הסקה